Wykonanie koncepcji programowo-przestrzennej rozbudowy Regionalnego Portu Lotniczego Lublin S.A. (Świdnik), zgodnie z zaleceniami Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO).
Opis projektu
Opracowanie zawiera prognozę rozwoju podstawowych wielkości przewozów osobowych oraz operacji lotniczych w horyzoncie czasowym 25. lat licząc od daty uruchomienia lotniska. Przyjmuje się, iż uruchomienie to powinno nastąpić w roku 2010. W przypadku uruchomienia lotniska w innym terminie, konieczna będzie weryfikacja prognozy. Zawiera również program wykorzystania lotniska oraz podstawowe parametry techniczne i eksploatacyjne.
Wszelkie działania zmierzające do modernizacji lotniska w Świdniku wynikają z zapotrzebowania wobec lotnisk regionalnych przez lokalne władze i społeczności, które to oczekują włączenia aglomeracji lubelskiej do systemu transportu lotniczego. Działania towarzyszące powstawaniu Koncepcji uwzględniały uzyskanie większej elastyczności przy określaniu modelu biznesowego lotniska przez Władze spółki akcyjnej Port Lotniczy Lublin. W opracowaniu w sposób szczegółowy przedstawiono usytuowanie pola ruchu naziemnego, rejonu zabudowy portowej oraz rejonu okołolotniskowego z możliwością jego wykorzystania dla utworzenia Airport City. Przedstawiono również wyposażenie nawigacyjne lotniska, wskazując lokalizację systemów i urządzeń radionawigacyjnych oraz świetlnych, które są tradycyjnie zlokalizowane w granicach lotniska. Rozwiązania zawarte w Koncepcji mogą być wykorzystane dla opracowania raportu oddziaływania na środowisko oraz przygotowania wymaganych dokumentów do złożenia wniosku o utworzenie obszaru ograniczonego użytkowania dla lotniska Lublin Świdnik.
Zakres problematyki podjętej w Koncepcji stanowi odniesienie do zawartej umowy oraz materiał podstawowy wymaganych opracowań, które są niezbędne w procesie uzyskiwania opinii Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Państwowej Agencji Żeglugi Powietrznej oraz innych instytucji opiniodawczych. Szczegółowe rozwiązania zarówno w zakresie zagospodarowania pola wzlotów, rejonu zabudowy portowej, systemu zasilania elektroenergetycznego, systemów i instalacji sanitarnych będą stanowić odrębne opracowania po uzyskaniu opinii w/w urzędów, agencji i instytucji.
Opracowanie było przeznaczone dla następujących celów :
przygotowanie wytycznych dla kolejnych faz Projektu, a w tym podjęcia prac projektowych związanych z elementami infrastruktury lotniska i jego otoczeniem, głownie w zakresie rozwiązań komunikacyjnych oraz ustanowienia strefy ograniczonego użytkowania, itp.